.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار:7/2 ميليارد تومان جهت ساماندهي تالاب انزلي

مهندس روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان اظهار داشت: تالاب يكي از بهترين مظاهر طبيعي ثبت شده در دنيا و مهمترين اثر طبيعي در كشور به شمار مي رود و تالاب‌ها و اكوسيستم‌هاي آبي هر كشور ارزش‌هاي فراواني به‌ويژه از جنبه زيست‌محيطي دارند و به‌عنوان سرمايه‌هاي ملي و بين‌المللي، بايد از آنها حفاظت نمود.
مهندس قهرماني تصريح كرد : .تالاب انزلي يكي از نقاط استثنائي و بسيار متنوع از نظر اكولوژيك و زيستي در سطح جهان است، مجموعه‌اي از گياهان و جانوران گوناگون و مناظري بي‌نظير كه همانند آلبومي زنده، شاهكار خداوند را در برابر ديدگان مشتاقان و عاشقان طبيعت به نمايش گذارده است تا لذت ببرند، شاكر باشند، و از طبيعت حمايت نمايند .
وي گفت: برداشت رسوبات با حداقل سه دستگاه لايروب ، برداشت گياهان قوطه ور و شناور به منظور پاكسازي تالابها ، احداث سدها و تله هاي رسوب گير در دهانه هاي رودخانه هاي مهم ورودي براي ساماندهي دو طرف منتهي به تالاب ، روشهاي بيولوژيك مقابله با شكوفايي ميكروبيت ها با استفاده از تجارب جهاني ، نصب تله هاي آشغال گير در دهانه هاي رودخانه هاي مهم ورودي به تالاب و فعال سازي شركت هاي بازيافت منطقه جهت استقرار دائم در دهانه ها ي تالاب و ... از جمله اقداماتي است كه در دست اجرا است .
وي با بيان اينكه فاضلاب بزرگترين تهديد براي تالاب است افزود : پيشرفت هاي خوبي در زمينه ساماندهي فاضلاب در استان حاصل گرديده است و اميدوارم با توجه به اقدامات خوب اجرا شده و در دست اجرا ديگر شاهد مشكلات در بحث فاضلاب استان نباشيم .
استاندار گيلان تصريح كرد : جمع آوري فاضلابها از طريق شبكه هاي جمع آوري فاضلاب در شهرهاي انزلي و رشت و همچنين ساماندهي رودخانه هاي منتهي به تالاب از جمله اقدامات مهم و اساسي به شمار مي رود كه مي تواند نقش بسزايي در جهت احياي تالاب انزلي ايفاء نمايد كه خوشبختانه اين مهم در دستور كار قرار دارد .
استاندار گيلان با بيان اينكه رسوباتي كه در كف تالاب بندر انزلي وجود دارد رسوباتي هستند كه در طول ساليان سال انباشته شده اند افزود : : رسوب زدايي و احياي تالاب از جمله مهمترين پروژه ها ي به شمار مي رود كه تمامي مسئولين بايد در جهت اجراي اين مهم از اهتمام لازم برخوردار باشند .
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت : بنده با جرآت اعلام مي نمايم كه شرايطي كه در مقطع كنوني در بحث كشاورزي به وجود آمده بهترين شرايط بوده وشرايط بهتر از اين در طول ساليان گذشته دربحث كشاورزي استان وجود نداشته است .
مهندس قهرماني اظهار داشت : پيشرفت هاي خوبي در زمينه كشاورزي استان صورت پذيرفته و مديريتي كه در بحث كشاورزي استان اعمال مي شود رضايت بخش است و بايد اين مسير را ادامه دهيم .
گفتني است مهندس قهرماني چابك استاندار گيلان همچنين از بخشهاي مختلف پژوهشكده تحقيقات آبزي پروري (آبهاي داخلي ) در بندر انزلي بازديد نمود و از نزديك در جريان فعاليت اين پژوهشكده قرار گرفت .
لازم به ذكر است پژوهشكده تحقيقات آبزي پروري آبهاي داخلي با سابقه بيش از 80 سال فعاليت تحقيقاتي و پژوهشي اولين مجموعه تحقيقاتي در زمينه شيلات و آبزي پروري در كشور محسوب مي گردد و اين پژوهشكده تاكنون 123 پروژه تحقيقاتي مصوب را با موفقيت به اتمام رسانده و همچنين ضمن همكاري با دانشگاههاي مختلف كشور توانسته است 109 پروژه تحقيقاتي دانشجويي را در مقاطع مختلف اعم از كارشناسي ارشد و دكترا را اجرا نمايد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.